Imam ili Depost




Autor Azra Heljo (Web Magazin ChicagoRaja.net)

 

CIKAGO:       Skandal  koji je uznemirio Bosnjacku zajednicu u Cikagu i potpuno

rasvijetlio skrivene namjere v.d. imama Kemala ef. Karica

 

Održana vanredna skupština Bosansko Islamskog kulturnog centra – Cikago, bez odluke dzematskog odbora. Vrsilac duznosti imama Kemal ef. Karić mimo radnog predsjedništva i predsjedavajućeg, preuzeo vođenje skupštine i suspendirao  pet tačaka dnevnog reda koji se odnose na izvještaje. Ponašanje bez presedana,  koje više priliči jednom despotu nego imamu, gdje se pronalazi odgovor zasto skoro dvije stotine clanova nije obnovilo clanstvo u BICC – Cikago.

Bez razuma i obraza ?

           Kako bih ne upuceni razumjeli ovu tesku situaciju, orkestriranu od jedne te iste grupe ljudi, potrebno je malo kronoloski zaviriti pod tepih njihovi propusta i pojasniti izvore ovog dramaticnog stanja. Ono u cemu se najveci broj clanova dzemata slaze, jest da je glavni uzrok i generator svih problema v.d. imama Kemal ef. Karic. Po odlasku imama Muhameda ef. Brke na njegovo mjesto se preko noci dovodi Kemal ef. Karic, sa kojim i pocinju sve muke ovog dzemata. Njegova arogantnost, drskost i destruktivno djelovanje, glavni su uzroci koji dovode do podjele medju clanstvom. Imam koji nikad nije dokazao da je zavrsio Medresu, imam kojem se dzemat dijeli i skoro dvije stotine clanova neobnavlja clanarinu, imam koji kaze da mu zenska grupa nije potrebna u dzematu, imam koji policijom zavodi svoj red i zakon u dzamiji, imam koji zavodi svoja pravila i mijenja nacin klanjanja nasih deda i nana, imam koji je dvije godine u fazi izgradje dzamije svoje part time usluge naplacivao 30 hiljada dolara godisnje, imam koji ne dozvoljava da nase nane, majke, supruge, sestre i kceri klanjaju u istoj prostoriji vec moraju ici u kafeteriju, imam kojem dzemat sluzi kao dobra tezga za part time jer ima drugi posao, imam kojem veci broj dzematlija ukljucujuci i samog predsjednika klanjaju u drugoj dzamiji, imam po cijem dolasku prestaje organizovanje dzematskog  piknika, imam koji nedozvoljava podnosenje financijskih izvjestaja, imam koji sam sebi izabere poltrone i pristalice u odbor, imam koji dijeli dzematlije na vjernike i nevjernike te imam koji neprihvata sugestije i razlicito misljenje od njegovog , morao bih se zaista sastati sam sa sobom i potraziti pomoc medecinskih strucnjaka, koji mu mogu biti od koristi i pomoci da shvati da je ipak posao imama miljama daleko od njegovih sposobnosti. U ovom i dvadesetak drugih slucajeva u Sjevernoj Americi, gdje duznost imama vrse ovakvi nesvrseni polaznici Medrese, konacno treba stati u kraj, jer upravo je to problem broj jedan i razlog da se upitamo ko nam to vjerski obrazuje djecu i vodi dzemate, ili ovakva situacija ipak najvise koristi vodecim ljudima IABNE, jer kako tumaciti totalnu pasivnost glavnog imama kome se sve ovo odigrava u vlastitoj avliji, a on po onoj ”ne vidim , ne cujem i ne pricam”.

Od decembra 2007

                Okončanjem vanredne sjednice skupštine Bosansko-Islamskog kulturnog centra, održane 23. decembra 2007. godine , ocekivao se brzi rasplet gorući problema koji su nagrizali ovaj džemat. Novoizabrani džematski odbor na celu sa predsjednikom gospodinom Fuadom Ademijem, umjesto da se bavi pitanjima koja će odvesti ovaj džemat u prosperitet i povećati svoje članstvo, sve se više podvaja i bavi samim sobom. Ocigledno je bilo da je gospodin Ademi bio statista na mjestu predsjednika i da nije bio sposoban rijesiti niti jedan problem u dzematu. Ovo je jos jedna potvrda da nije dovoljno biti samo u vjeri kako za Ademija rece gospodin Vedad Imamovic i covjeka ni kriva ni duzna izabrase za predsjednika .Činjenica je da smo veoma malo obavješteni o tome koja je procedura biranja u dzematski odbor, šta je njegova uloga i kakve karakteristike moraju da imaju potencijalni kandidati. U takvom odboru, već tada imam ispoljava  osobine osobe koja hoće da sve kontroliše i da se sve pita. Svakako, jer je znao da je predsjednik Fuad Ademi seoski epizodni glumac na godinu dana ,koji je nesposoban da povuce bilo koji potez protiv njega. 

             U tom periodu najčešća tema  dnevnog reda je bila da li je ovom džematu, koji je tada imao 456 aktivnih članova, potreban imam koji će tu biti puno radno vrijeme ili ne, te pitanje imamovog ugovora sa BICC koji je istekao 31. decembra 2008. godine. Bitno je naglasiti da ovaj ugovor nije obnovljen jer imam nikad nije prilozio diplomu o zavrsenoj Medresi.  Nesuglasice u džematskom odboru započinju imamovim zahtjevom za povećanjem plate.  Odbor donosi odluku da se njegova plata poveća i da obnovi ugovor, ali imam nije zadovoljan ponuđenim iznosom između $2.500 -$3.000, što dovodi do raskola u Odboru. Na toj Skupštini izabran je i nadzorni odbor koji je po prvi put   počeo da obnasa svoju  funkciju koja mu po statutu pripada.  Održana su dva zajednička sastanka, kako je bilo predviđeno programom rada nadzornog odbora .  Već tada su formirane struje koje su podijelile džemat  da bi 8. juna 2008. godine došlo do nemilog incidenta u prostorijama džamije, gdje je trebao da bude održan treći zajednički sastanak dva odbora.  Imam  Karić, preuzeo je, ne više vođenje sastanka, nego verbalni napad i vrijeđanje pojedinih prisutnih članova, koji se nikad nisu uklapali u njegovu sliku podobnih. Imam gubi kontrolu, u momentu ne možete da vjerujete da ste u džamiji, gdje dolazimo da nađemo  mir i da je prisutan imam od koga očekujemo sabur, ali nazalost naprotiv.  Imam ili despot ili vlast u pogrešnim rukama.  Tog 8. juna o čemu postoji kompletan tonski zapis, u stvari prestala je zvanična saradnja ova dva odbora.

Dzemat kao taoc imama Karica

U međuvremenu, u pokušaju da se situacija normalizuje i dovede u koliko toliko podnošljivo stanje, pojedini članovi džematskog odbora i džematlije, pismima su se obratili nadzornom odboru, tražeći pomoć u rješavanju sada već pregrijane situacije, ukazujući na uzroke problema, a glavni od njih je imam Karic.  Nije nikakva teškoća ni problem naći razloge za sukobe, za razjedinjavanje zajednice, ali je velika mudrost naći razloge i način za saradnju, za jedinstvo, za zajednički rad. Naš imam se opredjelio za ovo prvo.  Imam ili despot?  I dok traje dugo toplo 2008. ljeto, broj džematlija se smanjuje pomalo umorni svim što se dešava.  Nadzorni odbor je obavio razgovor sa svim članovima džematskog odbora, osim imama koji se nije odazvao pozivu, te na osnovu toga i prikupljene dokumentacije donio mjere koje su bile obavezujuće. Napominjem d ate mjere nikad do kraja nisu ispoštovane iz razloga što se jedan broj članova džematskog odbora nije slagao s njima, kao ni imam koji je to javno bojkotovao i negirao. Ubrzo većina članova napušta džematski odbor i dolazi do prekida u kontinuitetu njegovog rada.         

             U međuvremenu, dugogodišnji volonteri postali su nepoželjni, a ženska grupa NUR nema mjesta u prostorijama centra. Treba napomenuti i to da dzamija nikad zvanicno nije  otvorena jer se jos nije dobila uporabna dozvola (occupancy ) od gradskih vlasti. Jedan od gorucih problema je nikad ne objavljen SPISAK DONATORA za izgradnju dzamije od strane rukovodecih ljudi iz tog vremena, sto je pitanje casti i ponosa. Prisjetimo se spiskova iz Zulficeve knjige za izgradnju centra u Northbrooku, i oni sacuvase cast, a sta je cascu nasih odgovornih. Zar je ovaj dzemat zaslužio ovakav odnos od ljudi kojima su nazalost vjerovali. Imam treba da bude imam i da se bavi vjerom a ne politikom, da okupi i ujedini dzematlije, da pokaze sposobnost vjerskog lidera i da bude prihvacen od svojih dzematlija, o toleranciji , saburu i merhametu ne vrijedi ni govoriti, da shvati da je on u dzematau zbog dzemata a ne obratno. Da, sve su to karakteristike koje su ef. Karicu velika nepoznanica.  Imam ili despot.?

State Attorney u igri

               Na sva moguca upozorenja i primjedbe bivsem odboru da ispostuju obaveze kao nonprofit organizacija, sto su ono uglavnom ignorisali, dolazi do pocetka istrage  od strane State Attorney koji zahtijevaju pregled (audit) finansijskih dokumenata za period 2005, 2006, 2007 god. kao i zapisnike sa sastanaka održanih u tom periodu.  Taj process nije još okončan, što znači da  po zakonu države Illinois za nonprofit organizacije, nijedan član postojećih organa koji su bili u tom periodu ne mogu biti ponovo birani  u organe BICC  sve dok se proces ne okonča.

             U drugoj polovini prosle godine dolazi do iskljucenja nekoliko clanova dzematskog odbora zbog njihove pasivnosti , a preostali članovi nastavljaju rad po planu i pripreme pred ramazan. U ovom periodu opet dolazi do vecih nesuglasica izmedju ef. Karica i clanova odbora zbog njegovog agresivnog i ultimativnog ponasanja vezane za odluke koje treba do budu dio odgovornosti clanova odbora a ne imama.  Tokom Ramazana v.d. imam Karic koristi teravije i džume da omalovaži i napadne pojedine članove oba odbora, ali bez njihova prisustva.Umjesto širenja mira, ljubavi i tolerancije, pozivanja na dobročinstvo, ef. Karic napada sve one koji mu stoje na putu njegovih bolesnih ideja, i pokrece peticiju za zamislite smjenu dzematskog.  Imam ili despot?  

             Istina, treba istaći da predsjednik Džematskog odbora Fuad Ademi nije iskoristio svoje zakonske ovlasti upravljanja što je i dovelo do gubljenja kontrole i preuzimanja  njegovih ovlasti od strane imama i njegovih pristalica. Sve vise raste napetost medju dzematlijama koji su napokon otkrili i primijetili  da je v.d. imama Kemal ef. Karic naklonjen vehabizmu pa je i sadasnji odbor u takvom sastavu, kojeg je on sam i izabrao.

 

                  U takvoj atmosferi od strane bivsih clanova dzematskog odbora, i to bez odluke sadasnjeg odbora organizirana je i ova  Skupština, da li redovna ili vanredna iz poziva se ne može tačno vidjeti. Za neke očekivana, za  neke ne. Ne želim da ulazim u pozadinu organiziranja Skupštine, jer  najvažnije za njih je da se desila, kako bih se pojedini clanovi koji nisu po volji v.d. imama Karica i njegovih pristalica odstranili iz odbora. Organizatori skupstine su bili svjesni da je sve ovo van statuta ali motivi druge prirode su bili jaci od svih moguci statuta i pravilnika. Ono što najviše zabrinjava je način na koji se odrzala skupstina, te sam njen tok, izaziva velike nedoumice i gorčinu ali i postavlja niz pitanja kao npr. ‘Gdje i u  kom vremenu mi to zivimo?  Koju to poruku dijeci saljemo?  Je li ovo ta nasa tolerancija i sabur?  Trebamo li hitno nesto poduzeti ili ostati po strani  kao da nas se to ne tice? Trebamo li zajednicki interes podrediti interesu nekolicine? Mozda u svim ovim pitanjima i treba traziti odgovor zasto skoro dvije stotine dzematlija nije obnovilo clanarinu, a preko tridesetak clanova dzematskog i nadzornog odbora u proteklih cetiri godine otislo zbog neslaganja sa ef. Karicem. Svaki komentar bi bio suvisan.

A mozda i strujni sat dodje !

                  Sam početak skupstine, gdje je utvrđeno da je prisutna potrebna većina, izbor radnog predsjedništva, verifikacione komisije i zapisničara, nagovještava da će tok Skupštine ići uobičajenim demokratskim putem, sa mogućnošću da svako od prisutnih iznese  svoje mišljenje, što je uobičajeno u svim civiliziranim sredinama, gdje se poštuje pravilo međusobnog uvažavanja bez obzira na različitost mišljenja. Ali već kod prve tačke dnevnog reda ef. Karic na zaprepascenje prisutnih ali mozda i po prethodnoj reziji, preuzima vođenje skupštine i bez konsultacija sa radnim predsjedništvom ili koordinacionim odborom koji je pripremao skupštinu, suspenduje odnosno skida sa dnevnog reda pet tačaka, uključujući i zapisnik sa prošle skupštine…  Bez presedana u  demokratskoj proceduri održavanja  sjednica.  Ovakvo despotsko ponašanje je neprimjereno jednom imamu jer je bilo ocigledno da zeli isprovocirati sukob sa  neistomisljenicima jer je bio siguran da ima vecinu svojih pristalica koje je i posebno pripremio za ovu skupstinu. Ignorantski odnos prema džematlijama i samom predsjedavajućem gospodinu Almiru Maksumicu , koji je pokušao da uspostavi kontrolu i normalan rad, ali  despot je bio jači, zato sto niko od prisutni nije zelio sebi tovariti belaj na glavu, ili je po srijedi ona ‘kakav dzemat takav imam’. Zatim, kada se rijesio predsjedavajuceg Maksumica, ef.Karic diktatorski  poništava sve odluke donešene na prethodnoj sjednici,  konstantno vodeći glavnu riječ i  drsko manipulišući situacijom.  Poništiti odluke koje je taj isti dzemat izglasao i usvojio je van svake pameti.  Da li taj narod zaslužuje takav odnos?  Sigurno ne, jer džamija pripada njima i niko je ne može svojatati.  Jer ljudi dolaze i odlaze, ali ona tu ostaje, a mi smo njeni temelji.  Koliko mi budemo jaki, toliko će i ona biti.   Zato, ne rušimo joj temelje.  Krajnje je vrijeme da se probudimo i prestanemo gledati kao  ljuti  dušmani.      

Gornju tuzlu opasala guja

              Interesantna je bila sudbina ankete koja je trebala da pokaže mišljenje džematlija o nekim vitalnim pitanjima.  Pošto se, između ostalih, jedno pitanje odnosilo na potrebu upošljavanja fakultetski obrazovanog imama sa punim radnim vremenom, i najmanje pet godina radnog iskustva, v.d. imam Karic je anketu jednostavno skinuo kao nepotrebnu.  A to je pitanje broj jedan koje odavno potresa  ovaj džemat i  doprinjelo je, između ostalog, razdoru u džematu.  Zato nimalo ne iznenađuje imamova izjava da je posljednjih šest mjeseci ( period kad ništa nije funkcionisalo)  njegov najbolji period.  I vjerujem da jeste…  Skidanje sa dnevnog reda svih izvještaja , izvještaja predsjednika , blagajnika i sekretara džematskog odbora obrazložio je negiranjem njihovog postojanja.  Ako je to tako postavlja se pitanje da li je ova skupština uopšte legalna jer u pozivu stoji  da upravni odbor BICC poziva sve svoje članove…… Isto se odnosilo i na nadzorni odbor koji po njemu nikad ništa nije radio i koji se nije ni sastao povodom izvještaja, što bi bio lični stav i izvještaj predsjednika nadzornog odbora, što nije tačno.  Istina, nije se sastao jer je zbog namjerne kratkoće vremena u uručivanju poziva to bilo nemoguće, ali su obavljeni dugi telefonski razgovori i izvještaj  je razmotren putem e-maila. Bilo kakvo obrazloženje bilo je nemoguće.  Jer, poznato je da imam odavno negira ovaj odbor i kako reče što se njega tiče ne treba da postoji ni jedan.  Imam ili despot?  Vjerojatno ovo drugo, jer na istoj ovoj sjednici imam, kao i 8. juna , gubi kontrolu i obraća se prisutnima tonom neprimjerenim jednom imamu. A imam bi trebao da bude spona koja će nas spajati i ujedinjavati, a ne razlog  da se odvajamo.

                 Nije mi namjera da napadam bilo koga, pa i ako se to nekom u momentu tako učini, namjera je bila da se da geneza događanja u periodu od decembarske Skupštine do ove posljednje.  Iako je tada izgledalo da će se stvari odvijati  na dobrobit sviju nas, sad je jasno da je boljka bila samo zalječena.  I dok svi jednom jasno i glasno, u korist džemata a ne pojedinaca i njihovih interesa ne nađemo uzrok ovakvom stanju teška bolest će razarati i dalje naše biće .  Jer još uvijek nismo u stanju razlučiti uzrok i povod ovakvom stanju.  Nama treba uzrok, treba nam dijagnoza.  Kao što ljudski organizam je podložan bolestima isto je i sa društvenim, I treba ga liječiti da bi što duže trajao, bez gorčine i bez jala.

                  Da se vratimo skupštini, za koju moram opet reći da je bila sve samo ne skupština.  Jedino što je obavljeno to je bio izbor novih članova džematskog  i nadzornog odbora čiji broj je sada smanjen na četiri člana plus imam, više nije teško pogoditi na čiju inicijativu, odnosno tri člana nadzornog odbora.  U džematski odbor izabrani su :  Damir Delić, Enes Karić, Abdurahman Salkanović i Mirzet Zenković, a u nadzorni  Mušan Imamović, Muharem Selimagić i Amir Čampara.  Svi oni koji malo bolje poznaju situaciju u dzematu i nove odnosno stare odbornike napustili su salu u namjeri da sto prije zaborave ovu lakrdiju od skupstine i licemjerstvo oni koji su morali pokazati bar malo ljudskosti i karaktera. Kud plovi ovaj brod ostaje da se vidi, ali je sigurno jedno da postoje i oni koji se negdje iza coska vesele i trljaju ruke od eventualnog transfera clanstva. Da li je ovo pozadina skrivenih radnji pokazace vrijeme, ali ne zaboravimo da ima neko ko ce sve to ipak izbalansirati, nagraditi ali bogme i kazniti..

Vjerodostojnost ovog teksta, koji je na žalost samo odraz situacije ne samo u ovom džematu već u cijeloj zajednici moguće je provjeriti u postojećoj dokumentaciji, zapisnicima, tonskim zapisima sa sjednica.

2 komentara

  1. Selam.Samo da vam demantujem vasu informaciju o tome da Kemal ef.nema zavrsenu medresu.Bojte se Allaha jer je on medresu zavrsio kada je u Bosni i Sarajevu zivot bio najtezi,kada se nije moglo setati a da glava nije bila na srpskom nisanu.Kemal ef.je oduvijek bio savjestan i ne znam ko mu zeli nanijeti takvu nepravdu jer 10.godina je boravio u Cikagu a niste mu pruzili priliku koju je zasluzio,da radi kao imam.Sada kada je tu vi zelite da ga lincujete.
    Amir ef. Celikovic from Kakanj

  2. Es selamu alejkum. Ko si god i sta si god, ocigledno je da imas nesto licno protiv efendije. Mislim da sve to sto pises je preslo ma bas sve granice. Sta bi da neko o tebi napise tako nesto grubo i grozno?? De malo sjedi i razmisli bolje ti je. Jel jasno?? Osim toga zasto da ti iko vjeruje? Gdje su ti dokazi?? Ja nevidim ni jedan.

    Puno selama. Peace

Komentariši